Felmeddelande: ”Inloggningen är förbrukad” eller ”Sessionen är slut”
Om du får detta felmeddelande när du försöker logga in för att besvara enkäten, beror det sannolikt på ett tekniskt problem kopplat till BankID-systemet i kombination med vissa webbläsare – framför allt Samsungs standardwebbläsare på mobiltelefoner.
Lösningar:
- Prova att använda en annan webbläsare, till exempel Chrome eller Firefox.
- Du kan också prova att logga in via en annan enhet, till exempel en dator eller surfplatta.
Jag försöker logga in via länken i informationsbrevet, men kan inte logga in
Förslag:
- Testa att logga in via en annan enhet än den du först använde (mobil, surfplatta eller dator).
- Kontrollera att du använder en uppdaterad version av din webbläsare. Om inte, uppdatera den eller prova en annan.
- Om du använder Samsungs standardwebbläsare, prova istället att logga in via Chrome eller Firefox på mobilen.
Varför används BankID vid inloggning?
BankID är ett säkert sätt att identifiera sig digitalt.
Behöver du hjälp?
Om du fortfarande har problem med inloggningen, är du varmt välkommen att kontakta oss på:
lifegene@meb.ki.se.
För att vi snabbare ska kunna hjälpa dig:
- Ta gärna en skärmbild på det felmeddelande du får, eller
- Notera exakt vad som står i felmeddelandet, samt vilken enhet och webbläsare du använde.